zaterdag 5 januari 2013

Diner voor twee

Diner voor twee.. Ja, heerlijk en gezellig! 
De aanleiding? Iets minder gezellig..

(bron google)

Na een uit de hand gelopen misverstand, of meer een miscommunicatie, besloten we dat we het dit jaar anders gaan doen. We hebben samen afgesproken dat we de eerste woensdag van de maand ( of als het echt niet anders kan de donderdag) samen gaan (uit) eten. Ja, we eten (bijna) elke avond samen, maar dit wordt onze speciale avond.. 
Ik kan nou niet zeggen dat we echt veel gepraat hebben gisteravond, maar het was gewoon zo heerlijk en fijn.. En het is helemaal niet dat we elkaar in de haren vliegen normaal, maar soms raak je elkaar wat uit het beeld als je allebei met je eigen dingen bezig bent. En dat gaan we dit jaar dus anders doen!!
We hebben vanmorgen de kalender ingevuld, en gelukkig valt het erg mee met evt. verjaardagen op die dagen. Fijn! 


We zijn gisteravond gelijk gestart, een diner voor twee thuis! 
Vanaf 5 uur was het voor mijn man verboden om in de woonkamer te komen.
Hij genoot ervan, en ik ook. Ik was rustig de tafel aan het dekken, pizza besteld bij de plaatselijke pizzatent, en die zouden het rond 18:00u langs brengen. 


Mijn man moest nog even naar de bouwmarkt voor wat schroeven (hij is het straatwerk op aan het knappen), en hij nam gelijk nog afbakstokbroodjes en wat rauwkost mee. 
Terwijl hij naar de winkels was, spurtte ik naar de slaapkamer om mooie kleren aan te trekken. Een beetje mascara en een luchtje op, borstel door m'n haar, tanden gepoetst.. En hij kon thuiskomen! Hij straalde, omdat hij zag dat ik even de moeite had genomen om me netjes te maken. En omdat de hele sfeer zo gezellig was.. Kaarsen aan, tafel netjes gedekt..




Aangezien de oven het niet doet in dit huis, pakte ik de broodrooster er bij, en roosterde ik de afbak broodjes in schijfjes. De tafel stond al gezellig gedekt, en ik had mijn man nog een kaartje gegeven waar hij wat in kon schrijven. Intussen kon ik de laatste voorbereidingen treffen. 


We genoten er enorm van! Tijdens het voorgerecht mochten we elkaars kaartje lezen, mijn man had er echt een lief bericht van gemaakt, even een hart onder de riem voor deze toch wel roerige en emotionele tijd en proces waar we doorheen gaan. (ziekenhuis)

We moesten (jammergenoeg) gisterenavond nog wat dingen regelen, dus zijn we om een uur of half 8 weg gegaan. 's Avonds om half 11 waren we weer thuis, en hebben we gezellig samen op de bank een halve bak ijs leeg zitten lepelen.. 

Wat een heerlijk avond was het zo!! We hebben er echt enorm van genoten. En voor weinig geld, uiteindelijk was het 21 euro voor de pizza's, broodjes en sla. Wijn zat in het kerstpakket, servetten en kaarsen had ik nog (meeste gekregen).
Normaal maak ik pizza's zelf, maar ja, die oven heh... Over twee weken hoop ik in de nieuwe keuken te kunnen bakken, nog even afwachten dus... :-) 

Ik wens jullie allemaal nog alle goeds toe voor het nieuwe jaar. Wat er voor ons ligt weten we niet, hoe het komende jaar zal lopen weten wij ook niet. Misschien een jaar vol zorgen, misschien een jaar vol met gelukkige momenten. Ik hoop dat jullie ( en wij) in elke situatie bij God uit mogen komen, om hem te prijzen en te loven als het goed gaat, en als het minder gaat, om Zijn hulp en wijsheid te mogen vragen. Dat wens ik jullie allemaal van harte toe. Allemaal Gods zegen van harte toegewenst.

Groetjes, Marike

5 opmerkingen:

  1. Ook voor jullie Gods zegen en alle goeds gewenst!
    Goed idee om 1 keer een samen eten te plannen en het dan ook echt gezellig te maken, je op te frissen...echt leuk!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook voor jullie Gods rijke zegen en warmte toegewenst.

    Ik vind dat jullie een heel mooi en liefdevol streven hebben. Ik hoop van harte dat het jullie zal lukken en mogelijk ook dichter bij elkaar zal brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb genoten van je blogje. Dank je wel voor het schrijven. Hier kan ik een heleboel van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om te lezen over dit prachtige initiatief.
    Bedankt voor de mooie foto's en het uitgebreide verhaal!
    Veel zegen samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom even via via bij je langs, wat een mooie blog heb je!
    Ik herken dat wel wat je schrijft dat je op een gegeven moment wat langs elkaar heen gaat leven. Ik vind het een mooi initiatief, het lijkt mij ook wel wat, maar ik ben getrouwd met een erg nuchtere boer, en die ziet daar het nut niet van in...zeg maar, dat is toch jammer van het geld! ;)
    Nou ja, ik probeer het dan maar in andere kleine dingen te zoeken.Even samen aan het werk op de farm of in de tuin is ook fijn.
    Wat fijn voor jullie dat jullie zo'n mooi huis hebben gevonden!
    Een hartelijke groet van Carolien

    BeantwoordenVerwijderen