vrijdag 27 juni 2014

Vakantie Scandinavië deel 3

Een beetje later als ik zelf gedacht had, maar hier is deel drie van ons reisverslag!

C (Hudiksvall) - D (Ånäset)

Het is meer een fotoblog deze keer. Het was een mooi, maar aardig stuk rijden, en aangezien het 27 graden was op de camping in Ånäset, hebben we die dag ook niet veel gedaan.. :-)


Bijzonder: hoe hoger je komt, hoe verder je terug gaat in de tijd. Hier kwamen we narcissen, tulpen en nog veel bloesem tegen. Eerder die week zagen we berkenbomen die al vol in het blad stonden, hier waren de blaadjes nog erg jong. 



De route voerde ons langs 'Höga kusten', wat 'hoge kusten' betekend. 
Wat een prachtig landschap daar! Er zijn niet veel foto's gemaakt van de kust, soms zag je ineens weer een stuk kust tussen het bos door, maar eer je dan je camera weer tevoorschijn had gehaald.... 


Er kwamen steeds meer anders-dan-rood geverfde huizen. Echt gezellig hoor, zo'n bont buurtje! 
Op bovenstaande foto kun je ook erg goed zien dat er hele jonge blaadjes in de berkenboompjes zitten. 




Zo heerlijk rustig, ja ja!



Na een flinke rit van zo'n 5 uur komen we aan op de camping, waar het echt snikheet is! 






Terwijl we wat aan het drinken zijn, land dit mormel op de tent. Wat een griezel!
Wie weet wat het is? 

Je moet weten dat ik niet zo'n held ben met zulk soort beestjes..... 
Dus vroeg ik manlief om het beest weg te jagen, omdat ik bang was dat 'ie op me af zou komen vliegen.
 "Welnee" lachte manlief, "dat gebeurd heus niet"... 
Nee natuuuurlijk niet.
Wel dus.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!



*bloos*




Rondje over de camping. 




Een goed weekend toegewenst!

Lieve groeten,
Marike





4 opmerkingen:

  1. die 2 lange dingen voorop dat beest???....
    Dat zijn speciale voelsprieten...
    Daarmee voelt hij wie er bang is en op wie hij af moet vliegen ;)
    hahahha nee sorry ik hou ook niet van zulke mormels en kan je ook niet vertellen wat het is... volgens mij bestaat er bij google een mogelijkheid een zoekopdracht te geven aan de hand van een eigen foto... mss een idee.
    prachtige blog weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek! Ik ben er toch van overtuigd dat ik vorige week gereageerd had op jou reactie. Maar staat er niet bij dus dan zal het wel niet.
      Ik heb je tip opgevolgd, werd er alleen niet veel wijzer van want kreeg allemaal angstaanjagende spinnen te zien.. -_- Wak!
      Maar na een avondje speurwerk ben ik zover gekomen dat het een boktor moet zijn. Er zijn opzich wel 33.000 verschillende soorten boktorren, dus welke het was..... ;-)

      Verwijderen
  2. Reactie van Carolien:

    Wat is het mooi daar!
    Ik heb het ook niet op griezelige beestjes...


    ((drukte per ongeluk op verwijderen in plaats van publiceren.. DOM! ;-) ))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo mee op reis te kunnen :)

    BeantwoordenVerwijderen